بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

نوستالژی | شکست ابومسلم مقابل استقلال حجازی

  • کد خبر: ۵۲۸۳۲
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
نوستالژی | شکست ابومسلم مقابل استقلال حجازی
بیش از دو دهه قبل در چارچوب لیگ دسته یک ابومسلم در مشهد مقابل استقلال و ناصر حجازی شکست خورد.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ ۲۱ سال پیش در اردیبهشت‌۱۳۷۸ در هفته بیست‌و‌هشتم لیگ دسته‌اول فوتبال کشور (جام آزادگان)، ابومسلم در مشهد میزبان تیم فوتبال استقلال تهران بود. استقلالی‌ها یک هفته بعد از ازدست‌رفتن قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا به مشهد آمده بودند تا تلافی آن شکست بزرگ را بر سر ابومسلم خراب کنند. آخرین‌باری که استقلالی‌ها فینال آسیا را دیدند و این شانس را داشتند تا با فاکتور میزبانی در تهران برای سومین‌بار قهرمان آسیا شوند، ولی این اتفاق نیفتاد تا به حسرت بزرگی برای این تیم بدل شود.
 
سه‌شنبه ۱۴‌اردیبهشت‌۷۸ استقلال و ابومسلم در حالی در ورزشگاه تختی به‌مصاف هم رفتند که ۱۲‌هزار نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند. ابومسلم که سر‌مربی‌اش در آن زمان اکبر میثاقیان بود، با ترکیب رضا دل‌پاک، فرهاد کوچک‌زاده، بخشعلی رحیمی، محمود مصلی، حسین الفاطمی، علی هاشمی، حسن بادامکی، اکبر مختاری، عبدالجلیل گل‌چشمه، مجید نوروزی و علی حنطه وارد زمین شد. رمضان شکری، باقر محمودی و محمدرضا آقا‌حسن نیز در جریان بازی وارد زمین شدند. غایبان بزرگ ابومسلم در این بازی علیرضا نیکبخت‌واحدی و ارسطو محمدی بودند که هم‌زمان با این بازی در اردوی تیم ملی امید کشورمان حضور داشته‌اند؛ دو‌بازیکنی که سال بعد به استقلال رفتند، اما سرنوشت متفاوتی در این تیم پیدا کردند.
 
در‌آن‌سو استقلالی‌ها نیز با ترکیب مسعود قاسمی، جواد زرینچه، کاظم محمودی، سهراب بختیاری‌زاده، محمد نوازی، علیرضا اکبرپور، محمود فکری، فرهاد مجیدی، سیروس دین‌محمدی، آتیلا حجازی و علی موسوی به زمین آمدند که در جریان بازی مرحوم حجازی پسرش را با علی چینی تعویض کرد و حسن‌زاده و عادل حردانی را نیز به‌جای بختیاری‌زاده و اکبر‌پور به زمین فرستاد. بازی با گل زیبای فرهاد مجیدی در دقیقه‌۹ گرم شد؛ جایی‌که مهاجم جوان و جویای‌نام آن‌روز‌های استقلال با یک حرکت آکروباتیک، سانتر اکبر‌پور را به گلی زیبا تبدیل کرد. با‌این‌همه گل او چندان دوامی پیدا نکرد و عبدالجلیل گل‌چشمه، مهاجم تبریزی ابومسلم، در دقیقه‌۲۶ با یک ضربه پنالتی بازی را مساوی کرد؛ نتیجه‌ای که تا دقیقه‌۷۰ دوام آورد و در این لحظه علی موسوی که آن‌روز‌ها امید اول گل‌زنی آبی‌پوشان بود، بعد از یک کار سه‌نفره خوب با دین‌محمدی و مجیدی، دروازه ابومسلم را باز کرد.
 
در ۲۰‌دقیقه پایانی و درحالی‌که هوا ناگهان بارانی می‌شود، ابومسلم تلاش می‌کند بازی را دوباره مساوی کند؛ اما حملات جسته‌گریخته این تیم با دفاع خوب آبی‌پوشان خنثی می‌شود تا ابومسلم متحمل یازدهمین باخت خود در لیگ آن سال شود. استقلال که به‌دلیل شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا ۳ بازی کمتر از دیگران داشت، با این برد به رده سوم رسید. آن‌ها در پایان فصل بعد از پرسپولیس که قهرمان شد، به عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات رسیدند. ابومسلم نیز با کسب عنوان ششم لیگ آزادگان، سال‌۷۷ را تمام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->